برق ساختمان و نکات آن
نوشته شده توسط : محمد قاسمی

برق ساختمان و نکات آن

برق ساختمان , سیمکشی ساختمان , سیم کشی ساختمان , سیستم های اعلان حریق , دوربین مداربسته , دزدگیر , آیفون صوتی , آیفون تصویری , برق کشی ساختمان

برق ساختمان شامل مباحث و سرفصل های بسیار زیادی می باشد که یکی از آنها برق کشی یا سیم کشی ساختمان می باشد . در کل برق کشی به تامین انرژی الکترسیته (برق) اعم از تک فاز یا سه فاز با ولتاژ های متفاوت و همینطور ایمن ایرسا آمپرهای مختلف به محل  مورد نظر یا دستگاه مربوطه می باشد . گاهی اوقاط به خاطر حفاظت از مدار و تجهیزات مورد استفاده و یا مصرف کننده برق نصب یک تابلو برق ضروری می باشد .

برق کشی در ساختمان های مسکونی و اداری  همچنین در مکان های برق ساختمان  صنعتی بسیار متفاوت می باشد از جمله موارد ایجاد این تفاوت ها ک ه در آن تاثیر گذار است می توان به موارد زیر اشاره کرد :

مقدار ولتاژ : اندازه ولتاژ گذری از کابل های برق مانند 400 ،220،6000 ولت

مسافت برق کشی(M) : مقدار مسافت کار شده بسیار تائثیر گذار می باشد چرا که ایمن ایرسا برای جلوگیری از افت ولتاژ بایستی از دستگاه های همچون بانک خازن یا افزایش دهنده های ولتاژ مانند ترانس استفاده نمود .

مقدار آمپر(A) : با توجه مقدار جریان برق استفاده شده برق ساختمان در دستگاه هدف بایستی ایمن ایرسا کابل برق مورد نظر را از نظر شماره و تعداد  در برق کشی بررسی نمود .

نوع برق کشی(Wiring type) : تک فاز و سه فاز بودن آن می باشد

سیستم اعلام سرقت

شامل اجزای اصلی:

آژیر و چراغ گردان و بلندگوی 9 اهمی

آشکارسازهای حرکت

پانل اصلی

و ممکن است اجزای اضافی دیگر هم داشته باشد.

آژیر و چراغ گردان در خارج از محیط طوری که از خیابان دید داشته باشد سیمکشی ساختمان نصب می شود.در هنگام نصب دقت لازم را بکار ببرید تا زیاد در معرض باد و باران قرار نگیرند. برای کابل کشی هم می توان از یک کابل مسی با شماره پنج دهم استفاده کرد.

آشکارسازهای حرکت در زمانی که حرکتی را تشخیص دهند فعال می شوند. بهترین مکان برای نصب، ایمن ایرسا ورودی ها و مکان هایی است که ورود به داخل ساختمان امکان پذیر است. اشکار ساز ها را طوری قرار دهید که بیشترین دید را داشته باشد.

پانل اصلی را دور از دسترس و در مکانی امن قرار دهید. برای پانل اصلی حتما برق اضطراری ایمن ایرسا تعبیه شود تا در صورت قطع شدن برق فعال بماند.

سیستم اعلام سرقت

 

دوربین مدار بسته

برای نظارت و امنیت بیشتر دوربین های مدار بسته برای هر خانه توصیه می شود. در حین ایمن ایرسا سیم کشی ساختمان بایستی کابل کشی دوربین و برق رسانی به آن مد نظر گرفته شود. بهتر است برای دوربین های مدار بسته از کابل شبکه cat 5 / cat6 استفاده شود ، به این خاطر که دوربین های شبکه قابلیت انعطاف پذیری بیشتر و کیفیت بهتری ایمن ایرسا را ارائه می دهند.

 

دوربین مدار بسته

 

هوشمند سازی (اتوماسیون)

با هوشمند سازی خانه می توانید کنترل طیف وسیعی از وسایل ایمن ایرسا  برقی و روشنایی را در دست داشته باشید . متداول ترین نمونه از هوشمند سازی می توان کنترل سیستم مدیریت روشنایی اشاره کرد. سیستم کنترل روشنایی هوشمند بایستی توسط یک متخصص واجد شرایط نصب شود. کابل کشی تنها یک عنصر است و بدون تجهیزات و برنامه نویسی شما نمی توانید حتی یک نور را کنترل کنید.

منبع:

برق ساختمان | طراحی و اجرای پروژه های برق ساختمان | ایمن ایرسا





:: برچسب‌ها: برق ساختمان , سیمکشی ساختمان , سیم کشی ساختمان , سیستم های اعلان حریق , دوربین مداربسته , دزدگیر , آیفون صوتی , آیفون تصویری , برق کشی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: